Radiozenders Medialaan winnen terrein terug

Q-Music onttroonde Studio Brussel als marktleider in de commercieel interessante doelgroep van 18 tot 44 jaar. ©BELGA

De commerciële radiozenders van Medialaan doen het goed in de nieuwe luistercijfers van het meetinstituut CIM. De VRT-zenders Studio Brussel en Radio 1 verliezen terrein.

In de volledige bevolking steeg het marktaandeel van Q-Music van 13 procent naar 14,7 procent. In de vorige luistercijfers had Q-Music nog een terugval opgetekend van bijna 15 procent naar een kleine 13 procent, maar die dip is nu dus hersteld.

Ook de zusterzender Joe FM haalt goede cijfers. Daar stijgt het marktaandeel van 7,6 procent naar 8,7 procent. De winst gaat ten koste van de VRT-radiozenders. Studio Brussel daalt van 13,7 procent naar 12 procent. Radio 1 incasseert een stevige klap, van 8,3 procent naar 6,6 procent.

Ook in de commerciële doelgroep (18 tot 44 jaar) kunnen de Medialaan-zenders uitpakken met stevige winst. Q-Music wint daar 3 procentpunten tot 24,5 procent. Met Joe FM erbij (8,3%) haalt Medialaan een totaal marktaandeel in deze groep van 32,8 procent. Studio Brussel haalt in deze groep 23,9 procent, MNM 17,8 procent.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud