Rossel aast op Franse magazines

Psychologies Magazine, een van de magazines die te koop staan. ©doc

De Belgische mediagroep Rossel heeft de krachten gebundeld met Reworld Media om een bod uit te brengen op 10 Franse magazines die door Lagardère Active in de etalage zijn gezet. Dat meldt persagentschap AFP.

De magazines staan sinds oktober vorig jaar te koop. Het gaat om Auto Moto, Be, Campagne et Décoration, Le Journal de la Maison, Maison & Travaux, Mon Jardin Ma Maison, Psychologies Magazine, Union, Première en Pariscope.

Reworld Media was al kandidaat-koper, naast 4 anderen. De alliantie met Rossel moet het bod extra kracht bijzetten. Lagardère zou in de komende dagen de knoop moeten doorhakken. Andere gegadigden zijn Didier Quillot, een voormalige topman van Lagardère en Georges Ghosn, voormalig eigenaar van La Tribune en France-Soir.

Alle kandidaat-kopers leggen veel druk op Lagardère. Ze vragen 10 tot 20 miljoen euro financiering aan de groep om een herstructurering door te voeren bij de magazines die te koop staan. Daarbij willen ze ook nadrukkelijk kunnen snoeien op de verschillende redacties.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud