Sanoma verkoopt 19 magazines in Nederland

©ANP

Het Finse mediaconcern Sanoma verkoopt 19 Nederlandse tijdschriften aan het Nederlandse mediahuis New Skool Media. Samen met de titels gaan 93 medewerkers mee naar de nieuwe eigenaar.

Sanoma verkoopt de tijdschriften Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen. Naar verwachting is de overgang van de betreffende titels eind 2014 volledig gerealiseerd.

Sanoma kondigde in oktober vorig jaar een omvangrijke reorganisatie aan. Daardoor vervallen 500 van de 1.600 voltijdse banen in Nederland. Ook nam het bedrijf afscheid van bekende bladen als Nieuwe Revu, Panorama, KIJK en Playboy.

In Nederland wil Sanoma zich verder richten op 17 zogenoemde focusmerken, waartoe onder meer Libelle, Viva, Flair, Margriet en Donald Duck behoren.

Ook in België zette Sanoma activiteiten in de etalage. Maar in tegenstelling tot in Nederland, leidde die aankondiging zelf niet tot banenverlies. Sanoma Media België geeft onder meer Feeling, Flair, Libelle en Story uit. Het bedrijf met kantoren in Mechelen telt circa 470 voltijdse equivalenten, aangevuld met een hele groep freelancers. Er wordt niet verwacht dat er één koper wordt gevonden voor alle bladen tegelijk die Sanoma in ons land kwijt wil.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud