Tijd grote winnaar in CIM-cijfers

©Foto Ludwig Schedl office@ludwig

De Tijd heeft, dankzij de groeiende verkoop van digitale abonnementen, de grootste vooruitgang geboekt in de krantenmarkt de afgelopen 12 maanden.

Uit cijfers van de betaalde verspreiding voor print en digitaal samen van de CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, blijkt dat De Tijd in de twaalfmaandenperiode die afliep op 31 maart 2014, zijn verkoop zag stijgen met 0,72 procent in vergelijking met een jaar eerder. Daarmee presteert de krant gevoelig beter dan de totale Nederlandstalige markt, die de verkoop gemiddeld met 0,56 procent zag dalen.

De verkoop van De Standaard bleef quasi stabiel (+0,08%), alle andere titels gingen achteruit. De grootste verliezers waren Het Belang van Limburg (-1,91%) en Gazet van Antwerpen (-1,48%). 

De Franstalige krantenmarkt kreeg opnieuw klappen. Geen enkele titel kon daar de afgelopen 12 maanden groei optekenen. Gemiddeld zag de markt haar verkoop met 3,8 procent dalen. La Dernière Heure is met een achteruitgang van 8,54 procent het grootste slachtoffer.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud