Advertentie
Advertentie

VIER en Telenet steken straks reclame achter pauzeknop

Een voorbeeld van hoe de 'reclamepauze' er kan uitzien op VIER ©rv

Nu de digitale kijker steeds meer reclame kan wegzappen, zoeken zenders andere advertentiemogelijkheiden.

SBS, de groep achter de commerciële tv-zenders VIER en VIJF, heeft een nieuwe manier ontwikkeld om reclame tot bij de kijker te krijgen. Wie een programma pauzeert, krijgt straks in de plaats van het bevroren beeld een reclameboodschap te zien. VIER en VIJF beginnen voor het einde van het jaar met proefdraaien.

SBS werkt voor de innovatie samen met de aandeelhouder Telenet, die de technische kant voor zijn rekening neemt. Maar de zendergroep zit ook aan tafel met Proximus. ‘We willen de hele markt bereiken met dit idee’, klinkt het. SBS zal Telenet niet tegenhouden om het idee met andere zenders uit te werken.

De nieuwe manier van adverteren past in de evolutie die het televisielandschap doormaakt. Steeds meer mensen gebruiken de mogelijkheden die de digitale televisie biedt om reclame te skippen. Zenders moeten op zoek naar andere manieren om de boodschappen van de adverteerders bij de kijker te krijgen.

Er beweegt op dat vlak aardig wat. SBS liet eerder weten dat het aan gerichte reclame op basis van kijkersprofielen werkt. Ook concurrent Medialaan zit niet stil. De zendergroep boven VTM biedt sinds vorig jaar gratis programma’s online aan. ‘Door het succes bouwen we verder op dit project. Er zitten heel wat plannen in de pijplijn’, zegt VTM. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud