VTM-moeder laat gepersonaliseerde reclame zien

Het gebouw van DPG Media in Antwerpen. ©BELGA

Adverteerders kunnen voortaan gericht adverteren in de reclameblokken op de zenders van VTM-moeder DPG Media, zowel via Telenet als Proximus.

'Adressable advertising' is al enige tijd bezig aan een opmars op het televisiescherm. Digitale televisie maakt mogelijk dat u niet dezelfde reclamespot ziet als uw buur, omdat u bent ingedeeld in een andere doelgroep. De indeling gebeurt meestal met socio-demografische gegevens, zoals leeftijd en geslacht. 

DPG Media, het moederbedrijf boven VTM, maakt nu bekend dat het de optie heeft geactiveerd om gericht te adverteren op de platformen van zowel Proximus als Telenet. Dat het bedrijf dat testte, was al bekend. Nu kunnen adverteerders een massabereik - 2 miljoen Vlaamse gezinnen - koppelen aan gepersonaliseerde spotjes, stelt DPG Media. 

Het mediabedrijf betreedt de markt van gerichte reclamespotjes later dan zijn commerciĆ«le rivaal SBS, het bedrijf boven de televisiezenders VIER, VIJF en ZES. Die dochter van Telenet bood al langer gepersonaliseerde reclamemogelijkheden aan. 

Voor mediabedrijven is gepersonaliseerd adverteren op tv een manier op te boksen tegen de almacht van Facebook en Google. Adverteerders zijn gewend geraakt aan de mogelijkheid gericht te adverteren, maar willen dat combineren met een groot bereik. Media kunnen gerichte reclamespotjes ook duurder verkopen. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud