Nooit meer bedelen om een e-mailadres

De mobiele interface van Salesflare. ©rv

Een eenvoudig mailtje kan veel betekenen om uw product onder de aandacht te brengen bij een potentiële klant. Maar dan moet u wel aan het juiste mailadres geraken. De start-up Salesflare biedt een oplossing.

Salesflare is de start-up achter software die het leven van verkoopslui drastisch moet vereenvoudigen. In een notendop neemt Salesflare alle taken over die een computer beter kan dan een mens - denk: administratie en organisatie - om verkopers meer tijd te geven om te doen waar ze goed in zijn: mensen overtuigen.

Maar wie mensen wil overtuigen, moet ze wel kunnen bereiken. Vaak start zo’n contact met een eenvoudig mailtje. Om dat proces te vereenvoudigen heeft Salesflare een tool ontwikkeld die vandaag live gaat. Via de website detect.email kunt u eenvoudig speuren naar de e-mailadressen van de mensen die u zoekt.

De website werkt simpel. U geeft de voornaam, de naam en de bedrijfswebsite van de gezochte persoon in, en in de meerderheid van de gevallen spuwt de tool het juiste mailadres uit. Waar mogelijk voegt de website meteen ook sociale profielen, zoals LinkedIn of Twitter toe. ‘Zo kan je meteen je prospect beter leren kennen’, legt medeoprichter Jeroen Corthout uit.

De tool is niet feilloos, erkent Corthout. ‘Detect.email vindt ongeveer 70 procent van de bedrijfse-mailadressen, ervaren we uit eigen gebruik.’ In die zin is de titel boven dit artikel wat gechargeerd. U zal af en toe nog gewoon moeten vragen naar contactgegevens. Maar met zo’n succesratio zou detect.email het toch beter doen dan de bestaande oplossingen op de markt.

Het verschil is dat die andere oplossingen elk kiezen voor één manier om e-mailadressen te achterhalen. ‘Er zijn websites die het proberen op basis van e-mailprotocollen, andere op basis van publiek vindbare e-mails en andere weer op basis van informatie in de sociale media. Om een e-mailadres te vinden moet je vaak al deze verschillende websites gebruiken. Met detect.email hebben we al die verschillende opties in één tool gegoten.’

Het gebruik van de website is volledig gratis. De tool is dan ook een manier om de aandacht te vestigen op Salesflare. Hij is logischerwijs gekoppeld aan de verkoopssoftware, zodat u de contactgegevens meteen kan opslaan. ‘Je vindt een e-mailadres, voegt de persoon toe en hij komt in je automatische to do-lijst in Salesflare terecht. De droom van elke verkoper’, aldus Corthout.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect