Sensor weet wanneer pamper ververst moet worden

Voortaan kunnen ouders op een sensor betrouwen om te weten of de pampers ververst moeten worden. ©© Norbert Schaefer/CORBIS

Procter & Gamble, het bedrijf achter het merk Pampers, gooit zich op technologie die het leven van ouders een pak gemakkelijker moet maken.

In samenwerking met Verily, het zusterbedrijf van Google, ontwikkelde het een sensor die op de pamper van de baby kan bevestigd worden.

De sensor detecteert of de baby zijn pamper bevuild heeft. De sensor is ook een bewegingssensor en registreert of de baby slaapt. Ouders ontvangen in een bijhorende app meldingen wanneer de luier ververst moet worden. Ze krijgen er ook wekelijkse of maandelijkse rapportjes over de activiteit van de baby, om zo de ontwikkeling van hun kind te monitoren.

De sensor werkt wel alleen bij pampers die speciaal zijn geoptimaliseerd voor het systeem. De sensor bevestigen op eender welk ander soort luier werkt niet. P&G en Verily leveren bij het pakket ook een camera, geproduceerd door het Zwitserse Logitech, waarmee ouders ten allen tijde hun baby in de gaten kunnen houden. 

Verily is een zusterbedrijf van Google. Het zag in 2015 het levenslicht in de moonshotfabriek 'X' van de zoekgigant. Het bedrijf ontwikkelt oplossingen waarbij data-inzameling de gezondheid kan bevorderen. Pampers is het belangrijkste merk van Procter & Gamble, en was in 2018 goed voor meer dan acht miljard dollar omzet.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect