Advertentie
Advertentie

BASE bezorgt snelle hap waar en wanneer u wil

©rv

Vergeet foodtrucks en pop-uprestaurants want die zijn zo 2014. ‘Food delivery’ is de culinaire trend van het moment. Je favoriete snelle hap, bezorgd wanneer en nu ook waar je maar wilt. ‘Ook in de horeca wordt technologie onmisbaar.’

Stel, je zit op een zomerse avond met vrienden in het park en plots hebben jullie trek in sushi. Of je zit te blokken op een rustig plekje langs de Schelde en een tussendoortje zou er wel ingaan. Vandaag zijn er geen oplossingen voor het probleem van food delivery op verplaatsing.

PhoneAddress, een nieuwe app van de telecomoperator BASE, wil daar verandering in brengen. De toepassing laat toe onlinebestellingen te laten leveren op de gps-locatie van je smartphone, in plaats van op je thuisadres. Via de app kan je zien waar de koerier zich bevindt. Als die tot op 50 meter is genaderd, krijgen klant en koerier elkaars foto’s te zien. De bedoeling is dat die elkaar vinden, ook op drukke plekken.

©rv

BASE werkt voor het project samen met het koerierbedrijf Royal Delivery. Dat bedrijfje werd vijf jaar geleden opgericht door ondernemende pizzakoeriers die ondervonden dat er vraag was naar iets anders dan fastfood. Vandaag werken zo’n 25 koeriers voor Royal Delivery en zijn er meer dan 60 restaurants uit Antwerpen en Gent aangesloten.

Als test stapten twee van die restaurants mee in het project van BASE: Balls & Glory, het gehaktballenrestaurant van tv-kok Wim Ballieu, en Lucy Chang, een Aziatische restaurantketen. BASE en Royal Delivery maken zich sterk dat ze je favoriete kostje binnen het uur kunnen leveren als je binnen een straal van 10 km van het bewuste restaurant woont. De bezorgingskosten hangen af van restaurant tot restaurant. Balllieu rekent 20 procent van de take-awayprijs aan. Doordat die lager ligt dan de restaurantprijs kost een gehaktbal in het restaurant of thuis bezorgd evenveel.

Tech en horeca

Ballieu, die zijn gevulde gehaktballen al op Gent, Antwerpen en binnenkort Leuven losliet, was onmiddellijk gewonnen voor het concept. ‘We brengen ambachtelijk voedsel, maar zijn tegelijkertijd voortdurend op zoek naar innovaties die onze klanten het leven aangenamer kunnen maken. Dat gaat van gratis water en fruit, tot gsm-opladers in de restauranttafeltjes. Technologie is vandaag onmisbaar, ook in de horeca.’

Bij Balls & Glory komt vandaag al 15 procent van de omzet uit food delivery en Ballieu ziet dat alleen maar toenemen. ‘Restaurateurs kunnen zo een publiek aanspreken dat ze anders niet in hun zaak krijgen. Een bestelling van 25 ballen op een informeel bedrijfsfeestje op vrijdagnamiddag? Geen probleem.’

Moeilijker in te schatten is wat BASE wint aan de hele zaak. De operator rekent geen commissie aan en beperkt de dienst ook niet tot de BASE-klanten. Ook klanten van Proximus, Mobistar of Telenet, kunnen dus mee profiteren. ‘In de eerste plaats wordt er meer data verbruikt’, zegt Nico Vandecaveye, operationeel directeur bij BASE. ‘Maar daarnaast willen we ons ook profileren als de enige operator die een echt mobiele levensstijl mogelijk maakt. Dit is een eerste initiatief, maar er volgen er nog meer.’ In de toekomst zal PhoneAddress ook beschikbaar worden voor andere producten zoals kledij, elektronica en boeken. ‘Dit biedt heel wat mogelijkheden voor e-commerce’, klinkt het.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud