Dhaenens investeert in digitaal visitekaartje

Dhaenens investeert in Hypercard. ©jonas lampens

Jonas Dhaenens, de stichter van webhostingbedrijf Combell, stapt in het kapitaal van Hypercard, dat het papieren visitekaartje wil digitaliseren.

'Alles is digitaal, maar op evenementen wisselt iedereen nog een papieren visitekaartje uit.' Dat beeld hoopt Jonas Dhaenens, ceo van webhostingbedrijf Combell, uit de wereld te krijgen. Hij investeert 250.000 euro in HyperCard, een spin-off van het ondernemersplatform FoundME. Combell is zelf 700 miljoen euro waard. 

De getHyperCard is een kaart die werkt met NFC-technologie, de technologie die ook gebruikt wordt om contactloos te betalen. Mensen moeten slechts een enkele HyperCard, even dik en groot als een bankkaart, meenemen naar een event. Via hun smartphone kunnen ze bepalen welke gegevens over hen op de kaart staan. 

Bèta 

Op het event kunnen ze dan de getHyperCard tegen iemands smartphone houden om zo gegevens door te geven. Het is de moderne versie van een papieren visitekaartje uitwisselen. 'De gegevens komen dan rechtstreeks terecht in het adresboek van de andere persoon', legt FoundME-CEO Bram Van de Velde uit. 

250.000 euro
Investering
Dhaenens investeert 250.000 euro in het HyperCard-verhaal.

Met de investering plant FoundME de technologie verder op punt te stellen en af te splitsen in een aparte structuur. In maart gaat er eerste bèta-versie van start. Op termijn wil HyperCard zowel een gratis als betalende versie aanbieden: betalende klanten kunnen dan bijvoorbeeld extra informatie toevoegen of integreren met andere programma's, zoals systemen voor klantenbeheer (CRM). 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content