Proximus-CEO Leroy: '2017 was geen goed jaar'

Dominique Leroy slaat mea culpa. ©BELGA

Dominique Leroy, de topvrouw van Proximus, ging op Radio 2 door het stof na de vele klachten van consumenten. Er komt beterschap in 2018, belooft ze.

Proximus kwam niet ongeschonden uit het jaar 2017. Niet alleen lag de topvrouw Dominique Leroy meerdere malen overhoop met voogdijminister Alexander De Croo (Open VLD), de operator kreeg ook af en toe de furie van klanten over zich heen. Dat was bijvoorbeeld het geval over de huur van vaste telefoons. 

'We zijn er niet om sympathiek te zijn', zei Proximus-woordvoerder Jan Margot toen, een slipper waarvoor het bedrijf hem op het matje riep. Leroy verscheen donderdagochtend zelf in het Radio 2-programma 'De Inspecteur', duidelijk wel met de bedoeling om sympathiek te zijn. 

45.000
Klachten
De Proximus-klantendienst behandelt elke dag 45.000 klachten.

'2017 was geen goed jaar', biechtte Leroy op voor de microfoon. De Proximus-baas had het onder meer over facturatieproblemen bij klanten die overschakelden van bestaande diensten naar nieuwe packs. 'Een antwoord en oplossing lieten daar vaak op zich wachten', aldus Leroy.

Geen prijsverhogingen

De klantendient van Proximus behandelt elke dag zo'n 45.000 vragen, maar slaagt er niet in alle problemen meteen op te lossen, geeft Leroy toe. 'Diensten zijn er niet altijd van op de hoogte wat elders gebeurt. Maar we werken nu aan een systeem waar informatie gecentraliseerd wordt en waar medewerkers kunnen zien wat een klant al gevraagd heeft.' 

Voor 2018 komt er beterschap, belooft de Proximus-topvrouw. Al kunnen de facturatieproblemen wel nog tot het midden van dit jaar duren. Bovendien gaan de prijzen van nieuwe packs, zoals Tuttimus, Mobilus en Familus dit jaar niet naar omhoog, beloofde Leroy nog. 

Lees verder

Gesponsorde inhoud

Partner content