Advertentie

Afdingen geen taboe meer voor Vlamingen

Afdingen? Iedereen doet het en overal. Het is al lang niet meer iets voor op de markt of voor op vakantie. Gedreven door de crisis durft de Vlaming veel meer dan vroeger. "Wie niet waagt, niet wint. Dat is dezer dagen de houding van de consument", schrijft Het Nieuwsblad zaterdag.

Afdingen was vroeger een taboe. Als nette klant deed je dat niet. Als het al gebeurde, dan gebeurde het slechts bij een beperkt aantal producten, zoals bij de aankoop van die nieuwe auto. Dat taboe ligt inmiddels in gruzelementen. We onderhandelen ook over bankrekeningen, kleren, elektronica en fietsen. Dat bevestigt een onderzoek van Oivo, het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties.

"We merken bij deze trend duidelijk de invloed van de crisis", bevestigt Oivo-directeur Mark Vercammen. "Minder geld maakt dat de consument meer durft. Hij wacht niet af, maar gaat actief op zoek naar een prijsvermindering."

"Een tweede reden voor het feit dat afdingen nu alom gebeurt, is dat we dezer dagen een nieuw type consument kennen. Een mondige, bekwame consument, die rationeel op zoek is naar de optimale verhouding tussen prijs en kwaliteit." (VOC)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud