Advertentie
Advertentie

BTTB klaagt over gebrekkige informatie aan treinreizigers

De Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) krijgt een pak klachten van treinreizigers die niet te spreken zijn over de gebrekkige informatie in de stations. De informatie die de reizigers bij de huidige winterproblemen krijgen, is "beneden alle peil", meent de BTTB. "Bovendien slepen de problemen te lang aan."

"We ontvingen tal van klachten over gebrekkige info in de stations. Op de infoschermen stonden nauwelijks treinen, vervangende busdiensten werden niet aangekondigd en omroepers hulden zich in stilzwijgen", zegt Jan Vanseveren van de BTTB.

Volgens Vanseveren kwamen de meeste klachten uit Brussel, Mechelen en Leuven. "Maar ook in de kleine stopplaatsen was het nagelbijten voor veel reizigers die zonder enige informatie anderhalf uur lang op hun trein moesten wachten".

Spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel laat weten dat het begrip heeft voor de klachten van de reizigers. "De informatieverstrekking aan de reizigers moet en kan beter", geeft Frédéric Petit van Infrabel toe. Tegelijk vraagt Infrabel ook begrip voor de inspanningen van het spoorwegpersoneel. "Onze mensen werken dag en nacht om de problemen op te lossen. Dat gebeurt vaak in moeilijke omstandigheden, zoals herstellingen uitvoeren bij -15 graden", aldus Petit. (TIP)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud