Dertig klachten per dag over personeel De Lijn

Passagiers van De Lijn klagen tot ruim 30 keer per dag over de service van bus- en trampersoneel. Dat leert een analyse van de klachten die ingediend werden bij De Lijn zelf en bij de Vlaamse ombudsman, schrijft Het Nieuwsblad op Zondag.

De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij registreert vier tot vijf keer meer klachten van reizigers dan spoorwegmaatschappij NMBS in heel België. De klachten draaien vooral rond het personeel: vier op de tien mistevreden reizigers hebben het over zeurderige chauffeurs die gepast geld eisen, haltes die overgeslagen worden, ongepast rijgedrag of slechte informatie door de centrale diensten.

Opvallend is volgens de krant dat er minder vaak geklaagd wordt over stiptheid. Bij de NMBS is dat traditioneel de grootste ergernis. In de provincies Antwerpen en Limburg verdubbelde het aantal klachten sinds 2005. Over de centrale diensten van De Lijn lopen er nu tien keer meer klachten binnen. (FUL)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud