Advertentie

Elf mensen onwel door co-intoxicatie tijdens barbecue in Berkenbos

Tijdens een barbecuefeestje in een woning op de Zeven Septemberlaan in Berkenbos (Heusden-Zolder) zijn zaterdagavond elf mensen onwel geworden door koolstofmonoxide-vergiftiging. Drie personen konden op eigen houtje naar de spoedafdeling van het Sint-Franciscusziekenhuis in Heusden-Zolder gaan. Zo werden de hulpdiensten verwittigd.

Toen de brandweer van Heusden-Zolder rond 20.30 uur in Berkenbos arriveerde, was de MUG-arts de personen al uit het huis aan het halen. Het barbecuetoestel met hete kolen stond in de veranda en zo kon zich de koolstofmonoxide vormen.

De brandweer diende de aanwezige personen zuurstof toe. Ze kregen elk een zuurstofbehandeling van een half uur. Niemand verkeerde in levensgevaar.

Nadat alle aanwezigen de nodige zorgen hadden gekregen, ventileerde de brandweer het gebouw. Daarna konden alle mensen weer terug naar binnen.

(GEL)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud