Fitnesscentra slaan munt uit goede voornemens

Vooral de fitnesscentra boeren extra goed met de start van het nieuwe jaar en de daarmee gepaard gaande goede voornemens. Twee bekende ketens spreken van een verdubbeling van het aantal inschrijvingen. Ook de Weight Watchers slaan munt uit de traditionele nieuwjaarsvoornemens, maar bij de dieetvereniging is het vriesweer dit jaar ietwat een spelbreker. Natuurwinkels voelen dan weer de effecten van de economische crisis. Dat blijkt uit een rondvraag.

"Elk jaar zien wij vanaf januari een enorme stijging van het aantal nieuwe abonnementen. De verkoop is deze maand met honderd procent toegenomen in vergelijking met december", zegt Dick Vande Vyvere, gedelegeerd bestuurder van Passage Fitness First. "De verkoop nu ligt in de lijn van januari 2007 en 2008. We merken niets van de economische crisis."

Ook bij Health City is de voorbije dagen, na de feestperiode, "een verdubbeling" van het aantal inschrijvingen genoteerd in vergelijking met andere maanden.

Veel mensen nemen zich in een nieuw jaar ook voor gezonder te gaan eten en leven, en dan valt natuurlijk de naam van dieetorganisatie Weight Watchers. "In januari sluiten altijd meer nieuwe mensen aan bij onze ongeveer 580 cursussen in België", zegt persverantwoordelijke Viviane Debecker. (SER)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud