Kennislabo wordt superdatabase voor Limburgs toerisme

Vanaf 7 juli gaat Toerisme Limburg van start met het Kennislabo, een centrale databank waarin 1.150 toeristische attracties, horecazaken en andere toeristische ondernemers alle mogelijke publieksinformatie eenvoudig kunnen onderbrengen. De software, die uniek is in Vlaanderen, zorgt voor een automatische en gebruiksvriendelijke output naar publicaties of websites.

Toeristische ondernemers in de provincie steken vandaag nog enorm veel tijd en energie in de promotie van hun zaak. Speciale kortingen, arrangementen of andere publieksinformatie wordt door ieder bedrijf apart gecommuniceerd naar de media of toeristische informatiekantoren.

Om dit systeem te automatiseren hebben Toerisme Limburg en de ondernemers zelf, met steun van de provincie en van Europa, het "Kennislabo Toerisme Limburg" ontwikkeld. Dit systeem verzamelt op een snelle en gebruiksvriendelijke manier alle promotionele informatie. De ondernemers kunnen online en wanneer het hen past, hun volledig aanbod beheren en aanpassen. Deze informatie zal in de toekomst ook automatisch worden doorgestuurd naar andere platforms, zoals websites, infozuilen en andere digitale toepassingen binnen en buiten Limburg.

Daarenboven worden in de database ook statische gegevens verzameld en verwerkt, zodat de ondernemers zelf meteen een zicht krijgen op de tendensen in de sector.

Gedeputeerde van Toerisme Sylvain Sleypen ziet in dit Kennislabo vooral een administratieve vereenvoudiging: "weg met de dubbele bevragingen. Een logiesuitbater kan bijvoorbeeld de verplichte statistische gegevens over overnachtingen voortaan op één plaats beheren."

(COR 471)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud