Klachten vliegtuigpassagiers in 2006 bijna verdubbeld

De Europese consumentencentra ontvingen vorig jaar bijna dubbel zoveel klachten van vliegtuigpassagiers als in 2005. Die balans heeft het Europese netwerk van consumentencentra (ECC-Net) donderdag opgemaakt in een rapport. Volgens het ECC-Net bevestigen de cijfers dat de rechten van vliegtuigpassagiers nog steeds niet worden nageleefd.

Het aantal klachten van vliegtuigpassagiers bij de 27 Europese centra steeg van 1.521 in 2005 tot 2.979 in 2006. Een klacht op drie handelde over problemen met de bagage. De passagiers toonden zich ook ontevreden over de wijze waarop de luchtvaartmaatschappijen omgingen met annuleringen (26 pct), vertragingen (16 pct) en overboekingen (7 pct).

Volgens het ECC-Net belemmeren twee belangrijke obstakels het oplossen van klachten. De maatschappijen verschuilen zich bij een annulering vaak achter "uitzonderlijke omstandigheden". Bovendien beantwoorden ze klachten vaak gewoonweg niet. (TIP)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud