Opsporingsberichten verwerkt in foutmeldingspagina's websites

Missing Children Europe (MCE) en Child Focus hebben het project NotFound gelanceerd, een nieuwe communicatiemethode voor opsporingsberichten voor vermiste kinderen. Het initiatief maakt het mogelijk om de ongevonden pagina's op het wereldwijde web, de zogenaamde 404-foutmeldingen, in opsporingsberichten te veranderen.

Elk bedrijf en elke persoon in het bezit van een website worden opgeroepen zich van hun meest solidaire kant te tonen. Wie een betekenis wenst te geven aan de enorme hoeveelheid nutteloze ruimte die 404-foutmeldingen innemen, kan een bestand downloaden via www.notfound.org en dat integreren in een website. Het opsporingsbericht palmt daarop automatisch de ruimte van de 404-pagina's van die website in."Het idee opsporingsberichten in 404-pagina's te verwerken, leek ons meteen bijzonder interessant," zegt Francis Herbert, secretaris-generaal van MCE. "We kijken steeds uit naar nieuwe communicatiemogelijkheden om de opsporingsberichten voor vermiste kinderen van onze ledenorganisaties te verspreiden."Child Focus is een van die ledenorganisaties. "Dankzij dit project kunnen we nog eens de aandacht vestigen op die kinderen van wie we sinds vele jaren geen nieuws meer hebben. Deze kinderen dreigen in de vergetelheid te verdwijnen," aldus Maryse Rolland, woordvoerster bij Child Focus.Onder andere Concentra, Roularta, De Persgroep, Corelio, Sanoma, VMMA, Q-Group, FM Brussel en SBS Belgium werken al mee aan het project.

(DLA)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud