Recordaantal klachten over stiptheid NMBS

De ombudsman bij de NMBS-Groep heeft in 2008 een recordaantal klachten rond stiptheid ontvangen. De ombudsdienst behandelde vorig jaar liefst 1.258 klachten. Op twee jaar tijd is het aantal klachten rond stiptheid zelfs verdubbeld. Dat blijkt uit het jaarverslag van de ombudsdienst van de NMBS-Groep.

In totaal behandelde de ombudsman bij de NMBS-Groep vorig jaar 5.518 klachten. Dat lijkt een daling tegenover het recordaantal van 6.130 klachten in 2007. Maar toen werd het beeld over het aantal klachten vertekend door de enorme klachtenpiek over de dienstregeling eind 2007. Als die piek buiten beschouwing wordt gelaten, dan waren er in 2008 zelfs 9 procent meer klachten dan in 2007. Vergeleken met vijf jaar geleden is het aantal klachten zelfs met 232 procent gestegen. Naast het recordaantal klachten rond gebrekkige stiptheid waren er in 2008 vooral klachten over de dienstregeling (532), de samenstelling van de treinen (482) en de afschaffing van treinen (426). De Nederlandstalige ombudsman Guido Herman hoopt dat de stiptheid en ook de informatie aan de reizigers in 2009 zullen verbeteren. (BEH)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud