Telenet: "Meer dan de helft van onze klanten ondervond impact door de panne"

Ruim de helft van de Telenetklanten werd zondag getroffen door de computerproblemen bij de telecomleverancier. Dat heeft Telenet-CEO Duco Sickinghe gezegd op een persconferentie. Telenet zal een gratis film aanbieden ter compensatie.

Op een persconferentie werd meer uitleg gegeven over de problemen die zich voordeden bij Telenet. Die ontstonden toen zondagnacht omstreeks 03.00 uur een onderhoudsupdate uitgevoerd werd van de vier computers die instaan voor het toewijzen van IP-adressen aan de toestellen van klanten. Vanaf 07.30 uur zijn de problemen geëscaleerd.

"Voor het toewijzen van IP-adressen zijn er vier machines, die op zich alle verkeer aankunnen, maar nu is die fout op alle machines tegelijk voorgekomen. Dat was niet voorzien en we gaan de komende dagen onderzoeken wat er aan de hand is", zegt COO Jan Vorstermans. "Vanaf 11.30 uur waren de problemen onder controle, en tegen 14.00 uur waren we 100 procent zeker dat alle problemen voorbij waren", vult CEO Duco Sickinghe aan.

Volgens Sickinghe heeft meer dan de helft van de klanten een impact ondervonden en heeft niet iedereen de dag kunnen invullen zoals gepland. "Daarom willen wij ons excuseren en gaan we onze klanten een gratis film naar keuze aanbieden." Ook de sport- en voetbalkanalen staan zondag open tot na de Superbowlwedstrijd.

Volgens de directie kunnen er schadeclaims van bedrijven komen. Over klanten bij de overheid, die mogelijk kritieke infrastructuur hebben, kon de CEO niets zeggen. (KAV)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud