Alliantie Jobat/Stepstone domineert jobmarkt

De rekruteringsmedia Jobat en Stepstone vormen vanaf vandaag een commerciële alliantie. Dat staat maandag in De Standaard en Het Nieuwsblad.

Samen zijn Jobat en Stepstone het grootste rekruteringskanaal in ons land. Werkgevers die hun jobaanbod via de alliantie tussen Jobat en Stepstone bekendmaken, bereiken in één klap 700.000 potentiële werkzoekenden of 70 procent van alle Belgen die online naar een job zoeken.

De commerciële samenwerking is er gekomen op verzoek van de klanten-werkgevers, aldus Hans De Rore, de gedelegeerd bestuurder van Jobat, en Jan Heiremans, algemeen directeur van Stepstone.

De gesprekken over samenwerking zijn vorig jaar op gang gekomen, op een moment dat de jobmarkt in volle crisis zat. "Die crisis is nog niet voorbij", zegt De Rore, "maar steeds meer bedrijven beginnen toch aan rekruteringscampagnes te denken. Het jobaanbod is aan een broos herstel toe. Ik ben voorzichtig optimistisch. Uit contacten met klanten-bedrijven begrijp ik dat er opnieuw aan aanwervingen wordt gedacht, al is de tijd van saneringen nog niet voorbij. Maar het verschil met een jaar geleden is groot. Toen was er gewoon geen business." (DWM)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud