Advertentie

Bedrijven besparen op goede doel

De fondsenwerving van organisaties voor het goede doel lijdt onder de economische crisis. Dat schrijft Gazet van Antwerpen, op basis van een rondvraag, maandag. De bedrijven laten het afweten en schenken tot twintig procent minder.

Bij Unicef België spreken ze van tien tot twintig procent minder inkomsten. "Voorlopig komt onze werking niet in de problemen, maar hopelijk duurt dit niet te lang", zegt Michel Lorge van Unicef. Kleinere initiatieven, zoals de Kinderkankerdag in het Mechelse, voelen de crisis zo mogelijk nog sneller en erger. "Voorlopig hebben we nog niet genoeg budget om onze Kinderkankerdag in oktober te laten plaatsvinden. Vroeger namen firma's zelf contact op met voorstellen, dit jaar heb ik nog geen enkele telefoon gehad", zegt organisator Karel Verbist. De trend zet zich voorlopig niet door bij particulieren. "In tegenstelling met de bedrijven lijkt de man in de straat in tijden van crisis zelfs nog guller. De bedrijven zeggen altijd hoe belangrijk goede doelen zijn, maar dat blijkt niet nu het moeilijker gaat", zegt Hilde Boeykens, directrice van SOS Kinderdorpen. (DWM)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud