Advertentie

Carrefour schrapt merknaam GB

Om zijn eigen merk bij de consument te versterken, voert retailketen Carrefour een aantal veranderingen door in zijn winkelconcept. Zo verdwijnt onder meer de merknaam GB. Dat heeft Marc Oursin, topman van Carrefour België, donderdag bekendgemaakt.

De winkelketen Carrefour zal voortaan uit drie types winkel bestaan die elk hun eigen invulling krijgen. Carrefour Hyper richt zich op winkelende gezinnen, Carrefour Market, dat vanaf eind april de bestaande Carrefour GB-winkels geleidelijk zal vervangen, moet "het verse van de kruidenier om de hoek" reflecteren, en Carrefour Express mikt op jongere en oudere alleenstaanden. Daarnaast start Carrefour met een onlineverkoopdienst. De winkelketen laat zich daarvoor inspireren door concurrenten als Colruyt, die al langer een e-verkoopdienst hebben. Op de persconferentie liet Oursin nog weten dat er geen sprake is van een eventuele verkoop van Carrefour België en dat hijzelf niet vertrekt als uitvoerend directeur. (DWM)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud