Club Med wil Vlaamse markt veroveren

Touroperator Club Med wil zijn aandeel op de Vlaamse vakantiemarkt verhogen, door meer verkooppunten in Vlaanderen in te richten en door meer Nederlandstalig personeel in de vakantiedorpen aan te werven. De touroperator gaat vanaf volgend zomerseizoen ook intens samenwerken met luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines. Zo'n 80 procent van de Club Med-bestemmingen vanuit Brussel zullen door Brussels Airlines uitgevoerd worden. Dat bleek woensdag op een persconferentie in Brussel.

België is na Frankrijk de belangrijkste markt voor Club Med. Het bedrijf telt in ons land zo'n 95.000 klanten, waarmee het naar eigen zeggen de derde speler is. De overgrote meerderheid, zo'n 70 procent, van de klanten in ons land zijn echter Franstalig. In de vakantiedorpen van Club Med is de voertaal traditioneel Frans en Engels.

Maar het bedrijf wil nu ook extra inspanningen doen om Vlaamse vakantiegangers te lokken, met het programma "Focus Vlaanderen 2010-2011". De bedoeling is om het verkoopnetwerk sterk uit te breiden. Het gaat om "indirecte agentschappen", die reeds in de markt actief zijn, maar passen binnen het profiel van het luxueuze Club Med. "De uitbreiding zal selectief gebeuren, we willen zeker zijn dat het product correct wordt voorgesteld. Uiteindelijk hopen we tegen volgend jaar op 200 extra verkooppunten in Vlaanderen", verklaarde Philippe Mahouin, general manager voor België en Luxemburg

Ook de Nederlandstalige begeleiding in de vakantiedorpen wordt uitgebreid, met de aanwerving van een 100-tal Nederlandstalige medewerkers. "We willen vooral de begeleiding van kinderen in hun moedertaal versterken. Momenteel is de Nederlandstalige begeleiding in twaalf vakantiedorpen gegarandeerd". (LEE)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud