Plopsa koopt Duits pretpark

Plopsa, de themaparkendivisie van Studio 100, heeft in het zuidwesten van Duitsland het outdoorpretpark Holiday Park overgenomen. De overname maakt deel uit van forse investeringsplannen in Duitsland, waarmee een verdubbeling van de themaparkendivisie beoogd wordt. Dat heeft Plopsa woensdag bekendgemaakt.

Met de overname van het pretpark nabij Mannheim, in de deelstaat Rijnland-Palts, zet Plopsa zijn eerste stappen op de Duitse markt. Het pretpark heeft een oppervlakte van 40 hectare met daarop een dertigtal attracties, zo luidt het.

Plopsa zal de komende vier jaar 25 miljoen euro investeren in het park. In Duitsland populaire figuren als Wickie de Viking, Maja de Bij, Heidi en Pippi Langkous krijgen er een centrale rol, aldus Steve Van den Kerkhof, algemeen directeur van Plopsa. Een naamsverandering is momenteel niet aan de orde.

Plopsa heeft grote plannen in Duitsland. Er is een investeringsbudget van 100 miljoen euro goedgekeurd. Daarbij horen het niet nader genoemde overnamebedrag en de investeringen in Holiday Park, maar is er ook geld om een drietal indoorparken te openen verspreid over Duitsland. "We hopen het komende anderhalf jaar de locaties van die indoorparken bekend te kunnen maken", aldus Van den Kerkhof.

Plopsa is met drie parken in België en een in Nederland momenteel goed voor een omzet van 50 miljoen euro en 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Over vijf jaar moeten die cijfers verdubbeld zijn dankzij de investeringen in Duitsland.

Holiday Park is het op zes na grootste park in Duitsland. Er werken 85 vaste werknemers, 250 seizoensmedewerkers en 350 tijdelijke werknemers. (FUL)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud