Advertentie

Telecomoperatoren steeds onduidelijker over hun contracten

Telecomoperatoren geven jaar na jaar onduidelijkere informatie over hun contracten, producten en diensten, zo staat te lezen in het jaarverslag 2008 van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. "Het lijkt alsof de operatoren in de concurrentiestrijd de spectaculairste promoties aanbieden, een echt vergelijk met de concurrent onmogelijk maken en dat zij vooral elke gelegenheid aangrijpen om de klant aan zich te binden", vermeldt het jaarverslag.

Door de promoties en tarieven die enkel op de website vermeld staan regelmatig te laten veranderen, is het voor klanten vaak te moeilijk om hun voordelen op te eisen bij het niet naleven van de afspraken. Tegelijkertijd zadelen de operatoren de klanten vaak ongemerkt op met contractuele verplichtingen waar de klant niets van afweet. Ook recent opgestarte initiatieven, zoals de website bestetarief.be, verhelpen dit probleem niet, zegt ombudsman Luc Tuerlinckx. Hij pleit daarom voor meer transparantie. Alle nodige informatie moet vooraf en op een duidelijke manier geleverd worden, waardoor er later geen discussies meer kunnen ontstaan. De Ombudsdienst voor Telecommunicatie ontving het afgelopen jaar 23.829 klachten, zeven procent meer dan in 2007. (BEH)

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud