Unizo pleit voor Vlaams masterplan distributie op Dag van de Klant

Op de tweeëntwintigste Dag van de Klant pleit ondernemersorganisatie Unizo ervoor de schaarse bedrijfsruimte in Vlaanderen niet op te offeren aan shoppingcentra, maar te besteden aan bereikbare en betaalbare KMO-zones. Aan de Dag van de Klant nemen ruim honderdduizend zelfstandige winkeliers deel, die aan hun klanten meer dan twee miljoen attenties uitdelen.

Onder meer dankzij het mooie weer is de Dag van de Klant een succes, zegt algemeen coördinator Luc Collet. Op deze dag bedanken de zelfstandige ondernemers hun klanten voor het vertrouwen. Dat gebeurt met ruim 2.200.000 attenties, waaronder een half miljoen rozen en koekjes.

Voor het eerst wordt ook in Wallonië een "Journée du Client" georganiseerd, in samenwerking met de Franstalige ondernemersorganisatie l'Union des Classes Moyennes. Brussel doet voor het tweede jaar mee.

Naar aanleiding van de Dag van de Klant pleit Unizo voor een Vlaams masterplan distributie, met "kernversterking als rode draad". "Lukraak ingeplante shoppingcentra zuigen het leven weg uit bestaande dorps- en gemeentekernen. KMO-bedrijven creëren bovendien meer toegevoegde waarde", luidt het. Volgens Unizo kan Vlaanderen met een eigen "masterplan distributie" vermijden dat overal shoppingcentra opduiken. (TIP)

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud