Vliegvakanties zijn inzet van prijzenoorlog

Begin september pakt Brussels Airlines uit met forse promoties voor Europese citytrips. De grootste Belgische luchtvaartmaatschappij volgt daarmee het voorbeeld van buitenlandse maatschappijen zoals Lufthansa en British Airways, die zwaaien met kortingen tot 36 pct om aarzelende consumenten over de streep te trekken. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag.

Door allerhande brandstoftoeslagen is vliegen de jongste maanden fors duurder geworden. En nu de consument de inflatie ook in zijn portefeuille begint te voelen, haalt hij de buikriem aan. Aan de grote zomervakantie werd niet geraakt, maar een extra citytrip in de herfst of winter zit er voor veel gezinnen niet meer in. Na een fantastisch zomerseizoen staan de knipperlichten bij de luchtvaartmaatschappijen en de touroperators op rood. De boekingen voor citytrips dalen met 3 tot 4 pct.

Om die aarzelende consument alsnog te paaien, pakt Brussels Airlines begin september uit met een grote reclamecampagne om forse promoties aan te kondigen. "We merken dat we de consument over de streep kunnen trekken met scherpe prijzen. Daarom hebben we net beslist een extra campagne te lanceren voor onze citytripbestemmingen", aldus een woordvoerder. (SVR)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud