Sportmarketingbedrijf IMG wil Flanders Classics wereldwijd op het scherm

De internationale uitzendrechten van de wielerwedstrijdenreeks Flanders Classics komen in handen van het sportmarketingbedrijf IMG Media. Dat heeft als doel de races, waaronder de Ronde van Vlaanderen, wereldwijd op het scherm te krijgen, zo werd vernomen van IMG-verantwoordelijke Floris Weisz.

De deal geldt voor de wielerwedstrijden Omloop Het Nieuwsblad, Dwars door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs, Brabantse Pijl en de Ronde van Vlaanderen. Zij vormen de Flanders Classics. Ook de eendagswedstrijd Parijs-Brussel zit in het pakket. IMG krijgt de uitzendrechten voor minstens drie jaar vanaf 2013.

"IMG kan een veel groter bereik creëren voor de reeks van wereldbekende, waanzinnig mooie koersen", aldus Weisz. "We streven ernaar om het hele pakket internationaal aan de man te brengen."

Wouter Vandenhaute, topman van Flanders Classics, wordt in een IMG-persbericht geciteerd: "We zijn blij dat we IMG Media als partner hebben en dat onze koersen wereldwijd uitgezonden zullen worden, waarbij de harde strijd en de unieke Belgische landschappen wereldwijd en op alle platforms in elk continent aangeboden kunnen worden."

De uitzendrechten voor België blijven in handen van Flanders Classics. De wielerkoersen worden al jarenlang uitgezonden door de VRT. En hoewel Flanders Classics elk jaar opnieuw alle opties bekijkt, blijft het de openbare omroep beschouwen als "een betrouwbare partner", klonk het eerder.

Het sportmarketingbedrijf IMG beheert volgens Weisz onder meer ook de rechten van de Giro d'Italia, Milaan-San Remo en de Ronde van Zwitserland. In België heeft het een contract met de Pro League voor de internationale uitzendrechten van het eersteklassevoetbal. (KRISTOF VAN ACCOM)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud