Virtuelebrillenbedrijf Magic Leap overweegt verkoop

Magic Leap. ©rv

Magic Leap, de Amerikaanse specialist in brillen die een digitaal laagje op de werkelijkheid leggen, gaat naar alle waarschijnlijkheid niet op eigen kracht door.

Komt er een einde aan het onafhankelijk parcours van het gehypete Magic Leap? Het financiële persagentschap Bloomberg meent van wel. Het citeert bronnen die zeggen dat het bedrijf alle opties overweegt, van een samenwerking tot een verkoop.

Magic Leap zou hopen op een waardering van 10 miljard dollar bij een eventuele verkoop. Volgens Bloomberg was er al interesse van Facebook, dat met Oculus een producent van virtuele brillen in huis heeft, en van de farmagigant Johnson & Johnson. Facebook zou wel al afgehaakt hebben. 

Google

Het Amerikaanse groeibedrijf werkte sinds 2010 jaren in alle discretie aan een prototype van een augmentedrealitybril. Dat werd uiteindelijk de 'Magic Leap One', die toelaat virtuele 3D-figuren in de omgeving rond de drager van de bril te plaatsen. 

Het bedrijf kreeg al snel tal van kleppers als investeerders achter zich. Zowel de zoekgigant Google, dat zelf de geflopte AR-bril Google Glass moest afvoeren, als de Chinese e-commercegigant Alibaba stapte in het kapitaal van het bedrijf van stichter Rony Abovitz.

Belgisch

In totaal zamelde Magic Leap ongeveer 2,6 miljard dollar aan startkapitaal in. Het moet evenwel de strijd aangaan met andere producenten van virtuele brillen, met diepe zakken. Zo werkt Microsoft al jaren aan de ontwikkeling van de Hololens. 

Midden vorig jaar pikte Magic Leap ook wat Belgische expertise op. Het nam toen de Belgisch-Franse hologrammenmaker Mimesys over. Mimesys maakt het mogelijk dat mensen die fysiek op een andere locatie zitten toch virtueel met elkaar in interactie gaan alsof ze in dezelfde ruimte zitten. 

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud